Hoe vind je de allerleukste freelance opdrachten?

Ben jij werkzaam als freelancer of ZZP’er en heb je nog tijd voor meer leuke opdrachten? Dan is het internet natuurlijk je beste vriend. Er bestaan super veel website waar je freelance opdrachten kunt vinden. Doorgaans zijn deze opdrachten heel handig opgedeeld in categorieën. Zo kun je bijvoorbeeld heel gericht zoeken naar ZZP opdrachten voor vormgevers, tekstschrijvers of websitebouwers. Voor deze beroepen zijn er altijd ontzettend veel freelance opdrachten beschikbaar, maar let op: er is wel veel concurrentie in deze werkgebieden!

 

Wat je natuurlijk ook kunt doen om nieuwe ZZP opdrachten te vinden is uitgebreid reclame maken op social media. Het is de kunst om zoveel mogelijk mensen te laten weten wat jij te bieden hebt en geregeld een post of advertentie voorbij te laten komen. Andere ondernemers of bedrijven zullen dan eerder aan jou denken als ze iemand nodig hebben met jouw kennis of vaardigheden. Social media is immers niet alleen geschikt om op te verkopen, maar ook voor het vinden van de leukste opdrachten voor freelancers.

 

Meer freelance opdrachten door mond-tot-mondreclame

Natuurlijk kun je als kleine ondernemer niet om mond-tot-mondreclame heen. Dit werkt eigenlijk op dezelfde manier als social media. Je wilt dat zoveel mogelijk mensen over jou vertellen, waardoor mensen aan jou denken als ze een passende opdracht hebben. Dit kun je bereiken door op markten te staan, flyers uit te delen of gewoon uitgebreid in je vriendenkring te vertellen wat je doet. Uiteraard kunnen ook bestaande klanten je op deze manier nieuwe freelance opdrachten bezorgen. Een tevreden klant zal immers zonder te aarzelen aan anderen vertellen wat je voor ze hebt betekend.

 

Hoe haal je die ZZP opdrachten binnen?

In veel beroepsgroepen is ontzettend veel concurrentie. Als jij dus online op toffe ZZP opdrachten hebt gereageerd dan moet je jezelf zo goed mogelijk presenteren om die opdracht binnen te halen. Verwijs direct naar je portfolio zodat men kan zien wat je reeds hebt gedaan en/of gemaakt. Dan weten ze direct wat je te bieden hebt en wat jouw stijl is met betrekking tot de freelance opdrachten die je uitvoert. Vertel ze bovendien in enkele pakkende zinnen wat je werkwijze is, wat ze qua prijs kunnen verwachten en op welke termijn je de betreffende opdracht kunt uitvoeren. Hoe meer informatie hoe beter. De kans dat ze dan voor jou kiezen is groot, waarmee jij weer een nieuwe opdracht hebt binnengehaald!

Niels
Niels
Als succesvol e-commerce ondernemer, marketeer én salesbaas, deelt Niels maar al te graag zijn inzichten en interessante nieuwtjes.

Meer van deze auteur

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Gerelateerd

Nieuwste

Verschillen tussen particuliere en zakelijke tankpassen

Ben jij ook klaar met het bijhouden van alle tankbonnetjes voor de administratie? Iedere keer dat je met de zakelijke auto gaat tanken, moet...

Tips voor beginnende kunstenaars

Het wordt weer zomer, en dat kan maar één ding betekenen: de grote fantasy markten en events komen er weer aan. Voor veel kunstenaars...

Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering uitbreiden: 6 opties op een rijtje

Met een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering bescherm jij je bedrijf tegen schade die je tijdens het werk bij klanten veroorzaakt. Helaas is het niet zo dat je...

Op de hoogte blijven van het laatste business nieuws?

Ontvang elke maand onze nieuwsbrief met de nieuwste artikelen - en exclusieve tips.