Waar let je op bij het vergelijken van CRM software?

CRM software is niet alleen handig, het is noodzakelijk. Hoogstwaarschijnlijk heb je al een dergelijk systeem en ben je wellicht op zoek naar een upgrade, of je bent een nieuwe ondernemer en bent er drastisch aan toe. De belangrijkste stap is al gezet: je bent je ervan bewust dat je een CRM nodig hebt.

Maar nu komt stap twee: eentje uitzoeken. En daar wordt het lastig. Want natuurlijk vergelijk je de prijs, en de online reviews… Maar hoe zit het met de automation, marketing en projectmanagement capaciteiten van het CRM? 

 

Additionele capaciteiten

 

Een goed CRM is op zich zelf staand al een geweldig iets. Maar vele CRM software hebben daarnaast nog andere facetten waar je als gebruiker van kunt profiteren. CRM Monday heeft bijvoorbeeld ook project management software. Dat is enorm handig om tot je beschikking te hebben in jouw stack.

 

In feite is project management software een veelzijdig programma, met als functie het ondersteunen van projecten en taken uitvoeren. In andere woorden: project management software maakt het eenvoudig om taken te beheren, prioriteren en een dashboard te hebben met to-do’s. Dat kan dus enorm prettig zijn – en daarmee een waardevolle aanvulling voor jouw team. CRM software is bijzonder veelzijdig, let dus altijd op dergelijke zaken voordat je de knoop doorhakt.

 

Bedrijfsgrootte en requirements

 

Een ZZP’er zal andere benodigdheden hebben dan een MKB, en een MKB weer anderen dan een multinational. Probeer dus, indien mogelijk, altijd te overleggen met stakeholders en creëer een lijst met requirements. Houdt daarbij ook rekening met de toekomst. Je wil niet een CRM adopteren, om vervolgens een nieuwe functie binnen je onderneming te zien ontstaan met hele andere benodigdheden. Planning is dus alles.

 

Je klant altijd bij de hand

 

Natuurlijk is het prettig om dagelijks (of in ieder geval met hoge regelmaat) jet CRM te checken. Normaliter doe je dat zeer waarschijnlijk op een desktop device, zoals een laptop of MacBook. Maar wist je bijvoorbeeld ook dat je CRM software hebt je die op mobile devices goed kunt checken? Dat is ideaal. Zo houd je je klant daadwerkelijk op elk moment van de dag bij de hand. Wel zo prettig. Want de kans is groot dat je niet de hele dag op één plek zit – laat staan dat je de hele dag toegang hebt tot een desktop device. Met een CRM app (bijvoorbeeld die van Archie), mis je niets meer.

 

Met name in het huidige COVID klimaat is het niet ondenkbaar hoe handig een app zo kunnen zijn.

 

En nu jij! Welke CRM heb jij op het oog? En hoe denk je over een mobiele app, waarmee je de klant daadwerkelijk altijd bij de hand hebt? Laat het me weten in de comments!

Robert
Robert
Marketeer, e-commerce specialist en spreker. Robert let scherp op trends en ontwikkelingen in ondernemersland en schrijft er hier over, op Businesstrend.nl.

Meer van deze auteur

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Gerelateerd

Nieuwste

Verschillen tussen particuliere en zakelijke tankpassen

Ben jij ook klaar met het bijhouden van alle tankbonnetjes voor de administratie? Iedere keer dat je met de zakelijke auto gaat tanken, moet...

Tips voor beginnende kunstenaars

Het wordt weer zomer, en dat kan maar één ding betekenen: de grote fantasy markten en events komen er weer aan. Voor veel kunstenaars...

Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering uitbreiden: 6 opties op een rijtje

Met een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering bescherm jij je bedrijf tegen schade die je tijdens het werk bij klanten veroorzaakt. Helaas is het niet zo dat je...

Op de hoogte blijven van het laatste business nieuws?

Ontvang elke maand onze nieuwsbrief met de nieuwste artikelen - en exclusieve tips.