Online gericht adverteren

Als ondernemer zijnde wil je mensen kennis laten maken met jouw product of dienst. Je wilt naamsbekendheid opbouwen bij de juiste doelgroep. Hiervoor zal je moeten investeren in online marketing. Mond tot mond reclame is tegenwoordig doorgaans niet meer voldoende. De online wereld wordt steeds belangrijker. Het is daarom van essentieel belang om hierop in te spelen. Dit kun je effectief doen door online gericht te adverteren. 

 

Dit houdt SEA exact in

Online marketing is een veelomvattend begrip. Als je een specifieke doelgroep effectief wilt gaan bereiken, kun je het beste in SEA investeren. Dit is een vorm van online marketing waarmee je je richt op een specifieke doelgroep. Naamsbekendheid is belangrijk voor de groei van jouw merk. Maar dit werkt enkel effectief als je naamsbekendheid vergaart bij de juiste doelgroep. Dit is waar SEA om de hoek komt kijken. SEA houdt kortgezegd het doelgericht adverteren in de online zoekmachines in. Dit klinkt wellicht eenvoudig, maar het vergt een hoop tijd en kennis. Gelukkig kun je dit stukje online marketing aan een professioneel SEA bureau uit handen geven. Zo ben je verzekerd van een optimaal resultaat. 

 

SEA specialist inschakelen

Sommige ondernemers hebben graag zelf de touwtjes in handen. Ze willen de controle houden over alles wat hun onderneming aangaat, zo ook over de online marketing. Maar is dit wel zo verstandig? Als het om SEA gaat, kun je het beste een SEA specialist inschakelen. Voor een effectieve toepassing van SEA is kennis vereist. Je moet de taal van de online zoekmachines verstaan. En je moet vervolgens goed kunnen inspelen op alle mogelijkheden die Google jou biedt. Dit is een vak apart waarvoor zoals gezegd kennis, maar ook veel tijd vereist is. Google Ads uitbesteden is dan ook een slimme zet. Zo kun jij je focussen op het ondernemerschap terwijl de SEA specialisten jouw online bereik laten groeien. 

 

Verschil tussen SEA en SEO

Heb jij je al vaker verdiept in de diverse online marketingmogelijkheden? Dan zal je reeds gezien hebben dat er naast SEA ook SEO bestaat. De afkortingen verschillen slechts één letter van elkaar, maar wat zijn verder de verschillen? Bij SEO wordt de focus gelegd op de optimalisatie van de organische positie in de zoekmachine. Bij SEA gaat het daarentegen niet om de organische positie van jouw website in de zoekmachines. Bij SEA wordt er eveneens ingespeeld op de mogelijkheden van de online zoekmachine. Maar het gaat dan om het doelgericht online adverteren. SEA en SEO hebben dus allebei betrekking op het vergroten van de online zichtbaarheid. Maar dat gebeurt in allebei de gevallen op een compleet andere manier. 

 

Robert
Robert
Marketeer, e-commerce specialist en spreker. Robert let scherp op trends en ontwikkelingen in ondernemersland en schrijft er hier over, op Businesstrend.nl.

Meer van deze auteur

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Gerelateerd

Nieuwste

Tips voor beginnende kunstenaars

Het wordt weer zomer, en dat kan maar één ding betekenen: de grote fantasy markten en events komen er weer aan. Voor veel kunstenaars...

Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering uitbreiden: 6 opties op een rijtje

Met een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering bescherm jij je bedrijf tegen schade die je tijdens het werk bij klanten veroorzaakt. Helaas is het niet zo dat je...

De evolutie van bedrijfsvoering: de impact van technologische innovatie

In de snel evoluerende zakelijke wereld van vandaag is de impact van technologische innovatie op de moderne bedrijfsvoering onmiskenbaar. Technologische vooruitgang heeft de manier...

Op de hoogte blijven van het laatste business nieuws?

Ontvang elke maand onze nieuwsbrief met de nieuwste artikelen - en exclusieve tips.