Veel te vertellen over je bedrijf? Marketing flyers zijn een waterdichte manier om in contact te komen met klanten en prospects! Veelzijdige en gemakkelijk te ontwerpen zakelijke flyers kunnen worden gebruikt als hand-outs, bijsluiters voor verzendingen, promotionele afhaalmaaltijden en meer. En met een verscheidenheid aan formaten, papiersoorten en afwerkingen, kun je precies de juiste look krijgen door flyers drukken. In dit artikel meer daarover!
Flyers en brochures voor elk type bedrijf
Het maakt niet uit in welke branche je actief bent: er is altijd wel een brede selectie van professioneel ontworpen sjablonen, thema’s en stijlen. Flyers of brochures drukken en maken is heel eenvoudig: begin met het kiezen van een sjabloon of het uploaden van jouw eigen ontwerp. Voeg vervolgens tekst, logo’s en foto’s toe. Met zelf ontworpen, bedrukte flyers en brochures creëer je in een mum van tijd buzz rondom jouw onderneming!
Voordelen van offline marketing
Onderschat de voordelen van het printen van flyers niet. Digitale advertenties en sociale media zijn nu misschien wel de meest gebruikte manieren om te adverteren, maar flyers zijn vandaag de dag nog steeds een van de meest effectieve promotietools!
Waarom zijn ze nog steeds zo populair? Klanten hebben nog steeds liever iets dat ze kunnen vasthouden en voelen. En omdat flyers compact zijn, zijn ze gemakkelijk terug te vinden wanneer je klant meer wil weten over de producten en diensten van jouw organisatie.
Ze zijn ook betaalbaar, dus je hoeft geen groot deel van het marketing budget te besteden aan het printen van kwalitatieve en betaalbare flyers.
Vliegen met die flyer
Producten promoten, reclame maken voor evenementen, uitnodigingen versturen: dit zijn slechts enkele van de vele manieren waarop flyers in het bedrijfsleven worden gebruikt. Ze zijn een pilaar binnen de reclame branche vanwege hun eenvoudige ontwerp en kosteneffectieve distributie. Het is per slot van rekening erg gemakkelijk om flyers te verspreiden.
Er zijn tal van strategieën voor het verspreiden van flyers die je kunt gebruiken. In het ideale geval deel je flyers uit op plaatsen waar veel mensen komen (met name die uit de doelgroep van jouw bedrijf), zoals in metro’s, supermarkten en events. Je kunt ook flyers ophangen in prikborden op school en in de gemeenschap, wasserettes en andere openbare ruimtes.
Of je ze nu gebruikt als hand-outs, promotionele afhaalmaaltijden of ze via direct mail verstuurt, op maat gemaakte flyers zijn een van de meest effectieve manieren om je producten, speciale evenementen en meer te promoten!
Tips voor jouw flyer
Flyers worden binnen enkele seconden gescand voordat klanten beslissen of ze ze willen lezen of weggooien. Daarom is het belangrijk om een ontwerp te maken dat meteen in het oog springt.
Hier zijn enkele flyertips om in gedachten te houden.
Groter is niet altijd beter!
De daadwerkelijke content moet bepalen hoe groot de flyer moet zijn. Veel marketeers willen zoveel mogelijk ruimte innemen om alles over hun bedrijf te proppen in één brochure. Dit kan ervoor zorgen dat er te veel info op een kluitje staat in jouw flyer. Houd deze flyers daarom eenvoudig. Geef alleen de noodzakelijke details op om een positieve reactie op je call to action te krijgen. Denk buiten de kaders. Probeer unieke formaten en aangepaste vormen zoals cirkelvormige, vierkante of bladvormige promoties met gestanste flyers.
Wat is het doel van jouw flyer of brochure?
Denk voordat je iets ontwerpt na over hoe de flyers precies gebruikt gaan worden. Promoot je een nieuw product? Als dat het geval is, heb je sowieso voldoende ruimte nodig voor tekst en afbeeldingen om de voordelen over te brengen. Gevouwen flyers en zakelijke flyers passen het beste bij dit soort inhoud.
Content is king!
Als het op kopiëren aankomt, is het altijd het beste om meteen ter zake te komen. Druk het af in grote, levendige tekst. Deze tip werkt voor eenvoudige promoties zoals winkelopeningen, sales en speciale kortingen. Kies voor complexere evenementen een boeiende kop die de interesse van je publiek zal wekken.