Influencers inzetten voor jouw bedrijf: zo doe je dat

Gebruik jij al influencers in jouw marketingstrategie? Zo nee, overweeg dan het inzetten van influencers voor jouw bedrijf. Sinds enkele jaren is influencer een heus beroep, en veel ondernemingen maken dankbaar gebruik van hun platformen. Het bereik van een influencer kan enorm zijn, en het kan dan ook vrij effectief en lucratief zijn om hun diensten in te schakelen om jouw doelgroep te benaderen. Lees hier hoe jij succesvol influencers kunt inzetten voor jouw bedrijf.

 

Waarom influencers gebruiken?

Influencer marketing kan erg effectief zijn. Waar een bedrijf duidelijk een commercieel oogmerk heeft, is dit bij influencers minder zichtbaar. Veel influencers hebben een grote trouwe achterban, waardoor hun adviezen en aanprijzingen veel meer mensen bereiken dan een advertentie zou kunnen. Volgers vertrouwen influencers en zullen dus sneller een product kopen wanneer deze door ze wordt aangeprezen. Veel influencers komen erg enthousiast over, en zeker wanneer jouw product in hun straatje ligt zal hun promotie als erg natuurlijk overkomen.

 

Hoe vind je nu de juiste influencer om in te zetten voor jouw bedrijf?

Je zult ten eerste het sociale medium moeten kiezen dat bij jouw doelgroep past. Instagram is natuurlijk een groot kanaal waar veel influencers op actief zijn. Maar je kunt ook denken aan bloggers en YouTube-vloggers. Kijk vervolgens welke influencer je kunt inzetten voor jouw bedrijf. Wie het beste bij jou past, hangt af van jouw product en doelgroep. Heb je net een nieuw product in je e-commerce shop gebracht dat veel mensen zal aanspreken, dan kun je een bekende influencer met een groot aantal volgers inzetten. Belangrijk is wel dat deze persoon affiniteit heeft met jouw product, en dat jullie doelgroepen bij elkaar aansluiten. Het heeft natuurlijk geen zin om een beautyblogger te gebruiken voor de promotie van jouw winterbanden.

 

Wat kan een influencer doen?

Een influencer kun je eenmalig inzetten voor jouw bedrijf, door ze voor een post te betalen. Je kunt ook een ambassadeurschap aangaan, bijvoorbeeld met interessante lifestyle blogs, waarbij hij of zij op regelmatige basis te zien is met jouw producten. Ook kun je ze kortingscodes voor jouw producten laten weggeven. Bijkomend voordeel daarvan is dat je in je sales direct het effect van hun inspanningen ziet. Een laatste tip: probeer eventueel verschillende influencers uit en blijf in zee gaan met de beste match. Het kan even duren voor je resultaat ziet dat je tevreden stemt, maar met de juiste influencer heb je goud in handen.

 

Niels
Niels
Als succesvol e-commerce ondernemer, marketeer én salesbaas, deelt Niels maar al te graag zijn inzichten en interessante nieuwtjes.

Meer van deze auteur

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Gerelateerd

Nieuwste

Verschillen tussen particuliere en zakelijke tankpassen

Ben jij ook klaar met het bijhouden van alle tankbonnetjes voor de administratie? Iedere keer dat je met de zakelijke auto gaat tanken, moet...

Tips voor beginnende kunstenaars

Het wordt weer zomer, en dat kan maar één ding betekenen: de grote fantasy markten en events komen er weer aan. Voor veel kunstenaars...

Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering uitbreiden: 6 opties op een rijtje

Met een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering bescherm jij je bedrijf tegen schade die je tijdens het werk bij klanten veroorzaakt. Helaas is het niet zo dat je...

Op de hoogte blijven van het laatste business nieuws?

Ontvang elke maand onze nieuwsbrief met de nieuwste artikelen - en exclusieve tips.