Wat kan een virtual reality bureau voor een bedrijf doen?

Virtual reality is here to stay. Veel consumenten hebben al game consoles of apparaten in huis die deze technologie gebruiken. Denk maar aan de Oculus of Playstation. Voor bedrijven is VR eveneens een interessante mogelijkheid om te verkennen. Lees hier wat een virtual reality bureau voor een bedrijf kan betekenen.

 

Dit doet een virtual reality bureau

Een virtual reality bureau is niet alleen gespecialiseerd in de techniek zelf, maar weet ook hoe je deze kunt inzetten voor een bedrijf. Zo kan er een VR applicatie worden ontwikkeld die langdurig te gebruiken is. Een virtual reality ontwikkelaar is vandaag de dag snel gevonden! VR kan op die manier een prima aanvulling zijn op de bestaande marketingstrategie. Een nieuw product of merk kan zo op spectaculaire en memorabele wijze worden gelanceerd. Het mooie is dat mensen hiervoor de deur niet uit hoeven; overal ter wereld kan men getuige van een launch.

 

Virtual reality company training

Ook kan een virtual reality bureau apps ontwikkelen voor overheidsorganen, bijvoorbeeld om oefeningen te doen op plaatsen waar dit praktisch onmogelijk is. In gevangenissen is dit al een uitkomst gebleken. Op die manier blijft de veiligheid van de gebruikers gewaarborgd, terwijl er een zeer realistische oefening op professionele wijze kan worden vormgegeven. Ook voor andere trainingsdoeleinden is VR zeer geschikt; je verzint simpelweg een casus en deze kan vervolgens door de cursisten worden ervaren. Een groot voordeel van VR is dat het een organisatie flink geld kan besparen.

Zo hoeven er geen locaties worden afgehuurd of vrijgemaakt, personeel hoeft zich niet met materieel uit te rusten en reizen is niet nodig. Een mooie bijkomstigheid voor het milieu ook. Bovendien kan een zelfde training meerdere keren worden uitgevoerd, tegen zeer geringe kosten. Na de eerste investering van het ontwikkelen van een training met het virtual reality bureau zijn de bijkomende kosten dus zeer laag. Een goed ontwikkelde training gaat jaren mee en betaalt zich vrijwel direct uit, wanneer het ‘in real life’ anders een grootschalige operatie was geworden.

 

Vertel je verhaal in VR

VR is uitermate geschikt voor storytelling. Als kijker waan je je dankzij het 360 graden perspectief midden in het verhaal. Zo ben je als bedrijf in staat om de gebruiker mee te laten slepen in jouw verhaal en komt de boodschap gegarandeerd binnen. Met een launch via VR maak je als bedrijf absoluut impact. Als onderneming kun je er ook voor kiezen om VR in te zetten om nieuw personeel te werven. En het leent zich goed voor het behandelen van ingewikkeld materiaal.

Uit onderzoeken is gebleken dat gebruikers van VR veel meer focus ervaren tijdens een presentatie. Klanten zullen zich de presentatie, het product én het bedrijf zeker herinneren. Pluk dus de vruchten van deze techniek, en ga in gesprek met een virtual reality bureau om de opties te verkennen.

Robert
Robert
Marketeer, e-commerce specialist en spreker. Robert let scherp op trends en ontwikkelingen in ondernemersland en schrijft er hier over, op Businesstrend.nl.

Meer van deze auteur

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Gerelateerd

Nieuwste

Verschillen tussen particuliere en zakelijke tankpassen

Ben jij ook klaar met het bijhouden van alle tankbonnetjes voor de administratie? Iedere keer dat je met de zakelijke auto gaat tanken, moet...

Tips voor beginnende kunstenaars

Het wordt weer zomer, en dat kan maar één ding betekenen: de grote fantasy markten en events komen er weer aan. Voor veel kunstenaars...

Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering uitbreiden: 6 opties op een rijtje

Met een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering bescherm jij je bedrijf tegen schade die je tijdens het werk bij klanten veroorzaakt. Helaas is het niet zo dat je...

Op de hoogte blijven van het laatste business nieuws?

Ontvang elke maand onze nieuwsbrief met de nieuwste artikelen - en exclusieve tips.