Gaming laptopmarkt wordt gedomineerd door ASUS Republic of Gamers

ASUS Republic of Gamers (ROG) heeft vandaag bekendgemaakt dat zijn wereldwijde marktaandeel op het gebied van gaming laptops is gestegen naar bijna een kwart.

Verkopen in de maand april 2020 hebben geleid tot een groei van het marktaandeel tot 22.6%, een leidend percentage. Deze prestatie heeft geleid tot een nummer 1 positie in verschillende internationale markten. Marktdata maken duidelijk dat ROG gaming laptops nu kunnen worden bestempeld als ‘best-sellers’ in Oost- en West-Europa, het Midden Oosten en Afrika (EMEA), en Azië Pacific (APAC). Daarnaast geeft Republic of Gamers meer inzicht in zijn 2020-releases, en welke releases op de planning staan.

 

De meest populaire high-end gaming laptops: ROG RTX gaming laptops zijn de best verkopende ter wereld


ROG gaming laptops blonken bovendien uit in het high-end segment. Verkopen van specifieke ROG gaming laptops die de nieuwste NVIDIA GeForce RTX graphics bevatten mochten in april 2020 zelfs een marktaandeel van 30.2% noteren – bijna één derde van de gehele markt. Op globaal niveau werd hiermee de toppositie gegrepen, waardoor ROG officieel kan worden gezien als het meest populaire merk voor high-end RTX gaming laptops ter wereld.

 

ROG samenwerkingen en wereldwijde campagnes


Dit jaar werkt ROG samen met de geprezen DJ en producer Alan Walker om gaming content, tech en andere ervaringen te creëren om gaming onder de aandacht te brengen bij een breder publiek. Om de samenwerking af te trappen heeft ROG een speciale, custom Zephyrus G14 ontwikkeld, afgestemd op de behoeften van Walker als gamer, creator en muzikant. Vanaf augustus gaan Walker en ROG gezamenlijk video’s uitbrengen die het publiek al vroeg in aanraking laat komen met nieuwe muziek van Walker. Daarnaast worden toekomstige projecten met ROG en achter-de-schermen content voor al zijn fans belicht.

Naast deze samenwerking met Alan Walker gaat ROG een ‘Art of the Duo’-campagne lanceren om de Zephyrus Duo 15 in de spotlights te zetten. De campagne koppelt muzikanten en artiesten en plaatst hen in teams. Vervolgens levert ieder team een muziekvideo af, waarin de talenten van de makers worden gecombineerd. De ROG Zephyrus Duo 15 staat centraal in deze video’s, die gedeeld zullen worden op social media.

Robert
Marketeer, e-commerce specialist en spreker. Robert let scherp op trends en ontwikkelingen in ondernemersland en schrijft er hier over, op Businesstrend.nl.

Meer van deze auteur

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Gerelateerd

Nieuwste

Ook in corona tijden: kamperen kan altijd!

Door corona kan het er bij ingeschoten zijn: op vakantie gaan. Vandaag de dag is het lastig om een toffe bestemming uit te zoeken,...

Kwalitatief goede kantoormeubelen zijn essentieel

De waarde van het kantoormeubilair in een kantoorruimte wordt nog te vaak onderschat. En dat is zonde want er valt met goede kantoormeubelen letterlijk...

Tijd voor een nieuwe kantoorinrichting? Check dit!

Je kent het wel: dat kantoor ziet er nu al een tijdje hetzelfde uit en dat begint saai te worden. Of erger: een doorn...

Op de hoogte blijven van het laatste business nieuws?

Ontvang elke maand onze nieuwsbrief met de nieuwste artikelen - en exclusieve tips.