Je hebt een onderneming. Je bent er al jaren mee bezig – en als ondernemer komt het (hoogstwaarschijnlijk) niet vaak voor dat je graag stil zit. Je wil voor jouw klanten – zowel zakelijk als particulier – de allerbeste diensten of producten leveren. Daar hoort natuurlijk een goede website bij. Dat spreekt voor zich, en is vandaag de dag ook redelijk snel voor elkaar.
Maar er is een belangrijk onderdeel dat veel ondernemers en website eigenaren over het hoofd zien. En dat is namelijk nét dat ene stapje verder zetten om een mega toffe digitale ervaring neer te zetten. Daar gaan we in dit blog wat dieper op in.
Het voor- en achter einde
Front- en backend: vast wel eens van gehoord! Om het eenvoudig te maken: alles dat je “ziet” en kunt doen op een website is in principe frontend. Echter moet er een compleet systeem achter zitten (in andere woorden: de backend) waar alles in gebouwd wordt. Dit is als het ware het uurwerk welke achter de display van je horloge zit. Erg belangrijk dus dat dit goed werkt en dat elk onderdeel goed op elkaar aansluit.
Nu heb je voor websites natuurlijk erg veel standaard oplossingen. Dit is ook weer afhankelijk van het CMS dat je hebt gekozen voor jouw site – maar dat is weer een ander verhaal op zich. Standaard oplossingen zijn gemakkelijk, maar bieden vaak maar een begrensde functionaliteit. Dit komt vanzelfsprekend omdat een standaardoplossing niet per definitie goed aansluit op jouw exacte wensen. En dat is nu net waar maatwerk applicaties bij komen kijken.
Een op maat gemaakte digitale oplossing
Oké, dus je hebt die standaardoplossingen, die je in principe direct out of the box kunt toepassen. Maar waarom zou je daar dan niet voor moet kiezen?
De hoofdreden: een maatwerk applicatie kun je precies (tot in de puntjes!) laten creëren zoals jij die wenst. Dat houdt niet alleen in dat je jouw (nieuwe) klanten een unieke digitale ervaring kan bieden, maar dat je de applicatie ook zo kan laten ontwerpen en bouwen dat deze naadloos aansluit op jouw digitale analytics of CMS.
Voor (zo goed als) alle digitale vraagstukken kun je met een maatwerk applicatie uit de voeten. Denk aan een op maat gemaakte digitale afspraakplanner, of een vergelijkingstool waarmee jouw klanten eenvoudig het ideale pakket van jouw product of dienst kunnen bekijken en samenstellen. De mogelijkheden zijn dus eindeloos (mits je budget het toe laat!).